Etiketter

fredag 1 juni 2012


1. Hj börjar med att blanda vetemjöl, bakpulver och salt i en skål: 2 min.
2. Hj tillsätter matfettet i mjölblandningen och rör om: 1 min.
3. Hj ska tillsätta vatten och börjar arbeta degen: 3 min.
4.Sedan tar Hj upp degen och arbetar den smidigt på mjölat bakbord.
5. Dela degen i 4 delar. Kavla ut varje del till en tunn kaka ca 17cm i diameter.
  1. Värm en stekpanna. Grädda kakorna på båda sidor i het torr stekpanna tills de fått fin färg, ca 2-3 min.
  2. Låt svalna på hög under bakduk.
samtidigt som jag gör taccoköttfärs
  1. Jag ska fräsa färs, lök och vitlök i olja tills löken mjuknat: ? min
  2. Salta och tillsätta kryddor, tomatpuré och vatten: 1min.
  3. Låta sjuda i ca 5 min: 5 min.
sammanlagt 6 min
Innan allt ska vi ställa fram alla saker och hacka grönsaker det tar ca 5 min. Hälsningar Hjalmar och Jonatan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar